Eléonor press quotes

Eleonor – Vive (CUP 8063)

Eléonor - Vive

Dutch quotes

 

  • ‘Fado, jazz, oriëntaals (Dulcissime) en klassiek (Cras) met een eeuwenoude tekstuele basis.’ (Tropicalidad.be)
  • ‘Op dit album vol van zuiderse schoonheid doet Elly Aerden ons denken aan het beste van Teresa Salgueiro en Dulce Pontes en dit is niet bedoeld als een goedkope vergelijking maar vooral als een zeer groot compliment. ‘vive’ van Eléonor is een klein maar fijn, ingetogen en subtiel meesterwerkje van een topzangeres en haar kompanen.’ (Oxfambrugge.be)
  • ‘Vive brengt je in een zachte stemming, die nu eens zuiders-melancholisch, dan weer jazzy aanvoelt. Veel van de sfeer komt door de prachtige vertolking  door een keure aan instrumentalisten, en de mooie arrangementen. (…) Voor de liefhebbers van fado en jazz, van wereldmuziek en nieuwe melodieën, van teksten van vandaag en van 2000 jaar geleden. Vive zal veel mensen aanspreken. (www.folkmagazine.be)
  • ‘een prachtige plaat op die, ondanks het gebruik van een “dode” taal als het Latijn, toch ruimschoots voldoende variatie in zich draagt, doordat de arrangementen soms vrij radicaal en gedurfd zijn en vooral door die ronduit fantastische stem van Elly Aerden.’ (Rootstime.be)
International quotes

 

 

  • ‘Vive is a sublime, perceptive and passionate work whose subtleties warrant attentive listening’ (fRoots, UK)
  • ‘Es geht um die Texte, die sie mit weicher Stimme zu interessanten Harmonien uns Arrangements vorträgt. Etwas verspielter als Enya, nicht so folky wie Loreena.’ (Ohrenschmauch, D)
  • ‘Angenehmen Adult Pop mit Folk- und Jazzeinflüssen’ (Folker, D)

Eleonor – Erros (CUP 8059)

Elénor - Erros CUP 8059

Dutch quotes

 

‘De rest van de groep is samengesteld uit wat je gerust de crème de la crème van de Belgische neofolkscene mag noemen, met onder anderen violist Wouter Vandenabeele, contrabassist Vincent Noiret, trekharmonicaspeler Anne Niepold, cellist Lode Vercampt en ûdspeler Karim Baggili. Samen zorgen ze er voor dat de wendbare stem van Aerden alle ruimte krijgt om je als luisteraar te paaien.’ (Mixed World Music)

Solide arrangementen, werkelijk fraai bewerkt en mooi in balans. (…)  zeer de moeite waard met melodisch en soepel in het gehoor liggende composities met ‘Sulpicia’, ‘Basia’ en vooral het titelstuk ‘Erros’ (!) als uitschieters. (Musicframes.nl)

‘Origineel, melancholisch en prachtig’.  (Heaven, 8)

‘Elly is immers enkel tevreden met niets minder dan de perfectie: voor elk nummer zoekt ze de juiste instrumentale toetsen. Maar ook als zangeres excelleert ze: Elly’s engelenstem geeft op sublieme wijze de klankenrijkdom en de tijdloze inhoud van het Latijn weer: van de liefdespoëzie van ‘echte’ Romeinen Catullus en Sulpicia reist het over de Middeleeuwse ‘Carmina Burana’ naar dichters van deze nog jonge eeuw, zonder de wereldberoemde Anonymus te vergeten.’ (Folkcorner Den Appel) 

 

International quotes

 

 

‘Stylish contemporay folk, pop and jazz-inflected settings’ (fRoots, UK)

Anyone into great music with great vocals will like it. Everything comes together in just the right proportions for it to be a highly-recommended work of musical art. (Insideworldmusic.blogspot)

 

‘(…) Musik mit mediterranem Flair. So, wie sich Enya und Loreena McKennit in der Keltische Tradition bedienen, mischt Eléonor Stimmungen italienischer und spanischer Herkunft ein. Dazu ein Prise Fado und ein wenig Tango, grossartig!’ (Ohrenschmauch, D)

‘Eine aussergewönliche Produktion’ (RZ Weltmusik, D)

‘Eléonor zuzuhören, erzeugt ein wunderbares Gefühl der Zeitlosigkeit.’  (Expuls, D)

‘Das ist nicht nur ihrem warmen Timbre geschuldet, sondern auch den Genres, derer sie sich zur Vertonung der lateinischen Texte bedient: Fado, Pop und Jazz, detailverliebt ausgearbeitet vom Produzenten Jo Francken, vom Bassisten Vincent Noiret und vom Oud-Spieler Karim Baggili. Ein Hinhörer!’ (Radio Bayern)